Welkom bij Happy Haakwerk

Bedankt voor het bezoeken van mijn blog! Ik ben niet erg handig, maar ik hoop dit wel te gaan worden, zodat ik mijn happy haakwerk met u kan delen.
Ik probeer met regelmaat wat patronen te publiceren, zodat u thuis zelf aan de slag kunt gaan.
Veel plezier op mijn blog en laat gerust een bericht achter!

maandag 5 november 2012

Patroon onderzetters in Oilily of PIP -style





Op internet heb ik een tijd geleden een patroon gevonden. Aangezien mijn zoontje een dagje flink ziek was, heb ik mijn patronen bekeken en deze nu eindelijk eens uitgevoerd. Helaas weet ik niet meer waar ik dit patroon gevonden heb. Je kunt uiteraard zelf je kleuren kiezen, maar ik vond dit wel erg vrolijk. Het is een gemakkelijk patroon en ik vond het zelf erg verslavend. Heb er in totaal 12 gehaakt in ca. 1 1/2 dag.

Hier het patroon:
  • 6 lossen en sluit met hv
  • 12 stokjes in de ring (12)
  • 2 stokjes in elk stokje (24)
  • 1 stokje - 2 stokjes - 1 stokje (36)
  • vasten in elke steek (36)
  • 1 stokje - 1 stokje - 2 stokjes (48)
  • 48 halve stokjes (48)
  • sierrand: vaste, in de volgende steek: half stokje, 2 stokjes, half stokje.
Ik heb zelf in de 5e toer of de 7e toer zilverdraad gebruikt, ik vind het een prachtig resultaat en dus een absolute aanrader.

Veel plezier met dit patroon!

1 opmerking: