Welkom bij Happy Haakwerk

Bedankt voor het bezoeken van mijn blog! Ik ben niet erg handig, maar ik hoop dit wel te gaan worden, zodat ik mijn happy haakwerk met u kan delen.
Ik probeer met regelmaat wat patronen te publiceren, zodat u thuis zelf aan de slag kunt gaan.
Veel plezier op mijn blog en laat gerust een bericht achter!

zaterdag 4 augustus 2012

Haakpatroon bloemetje level makkelijk

Een bloemetje haken is vrij makkelijk om te doen en je kunt het overal voor gebruiken. Je kunt een sjaal haken en deze erop vastnaaien, of een bestaande sjaal hiervoor gebruiken. Maar ook leuk op tassen, kleding, voor sleutelhangers enzovoorts.

Hier het patroon:











Haaknaald 3:

Om te beginnen haak je 4 lossen en sluit je in de 1e losse zodat je een ring krijgt.
1: haak 4 lossen. * stokje in de ring, 1 losse* herhaal dit totdat je acht stokjes hebt. Sluit met een hv in de 3e losse van het eerste stokje. Hecht af en pak een nieuwe kleur voor de bloemblaadjes.
2. Bevestig een nieuwe draad, en je gaat in de tussenruimtes van de stokjes werken. *half stokje, stokje, dubbelstokje, stokje, half stokje* sluit met hv in het eerste halve stokje bovenaan.
Klaar! Afhechten en gebruiken maar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten