Welkom bij Happy Haakwerk

Bedankt voor het bezoeken van mijn blog! Ik ben niet erg handig, maar ik hoop dit wel te gaan worden, zodat ik mijn happy haakwerk met u kan delen.
Ik probeer met regelmaat wat patronen te publiceren, zodat u thuis zelf aan de slag kunt gaan.
Veel plezier op mijn blog en laat gerust een bericht achter!

zaterdag 28 juli 2012

granny driehoek haken patroon

De granny driehoek haken:

Begin met 8 lossen en sluit dit met een hv tot een ring.
1: 3 lossen (=1e stokje), 2 stokjes. *2 lossen, 3 stokjes* herhaal dit totdat je dus 3 stokjesclusters hebt.
2: neem een nieuwe kleur en hecht aan in de 2 lossen gat. 3 lossen (=1e stokje), 2 stokjes, 1 losse, 3 stokjes 2 lossen. *3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 2 lossen* herhaal totdat je in totaal 6 clusters hebt.
3: neem een nieuwe kleur en hecht aan in de 1 losse gat (= de hoek). Haak 3 lossen, 2 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 2 lossen. In het grote gat ga je nu 3 stokjes haken en dan weer 2 lossen. In de hoeken: *3 stokjes, 1 losse, 3, stokjes*
4: neem een nieuwe kleur en hecht in een hoek aan. Het patroon herhaalt zich: 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes, 2 lossen. Herhaal totdat je weer bij het beginpunt bent, en elke toer sluit je met een hv.
Je kunt het driehoekje zo groot maken als je zelf wenst. Ik heb bij de laatste toer het driehoekje afgewerkt met een toer vasten.

Uiteraard kun je van alles doen met een driehoekje, maar vaak wordt het gebruikt voor een slinger te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten