Welkom bij Happy Haakwerk

Bedankt voor het bezoeken van mijn blog! Ik ben niet erg handig, maar ik hoop dit wel te gaan worden, zodat ik mijn happy haakwerk met u kan delen.
Ik probeer met regelmaat wat patronen te publiceren, zodat u thuis zelf aan de slag kunt gaan.
Veel plezier op mijn blog en laat gerust een bericht achter!

woensdag 13 juni 2012

Patroon uil

Patroon uiltjes

Patroon uiltje gevonden via internet. Enorm leuk en absoluut makkelijk om te maken. Ook de uiltjes die hierboven weergegeven zijn, heb ik van de week verkocht!
Hier het patroon:
Je werkt van de onderkant van de uil naar boven toe.

Begin met 4 lossen en sluit met hv om een ring te krijgen.
1- 6v in de ring (6)
2- 2 v in iedere vaste (12)
3- 2v in iedere 2e vaste (18)
4- de gehele toer in vasten (18)
5- 2v in iedere 3e vaste (24)
6- de gehele toer in vasten (24)
7- 2v in iedere 4e vaste (30)
8 t/m10- de gehele toer in vasten (30)
11- Minderen: haak elke 4e en 5e vasten samen (24)
12 t/m18- de gehele toer in vasten (24)

Er komen nog 3 toeren, dus nu is het tijd om de oogjes en snavel te maken en deze te bevestigen. Je kunt allerlei variaties bedenken. Je kunt kleine cirkels haken met een veiligheidsknoopje, vilt met knoopjes, kraaltjes etc. Zelf gebruik ik graag vilt en knoopjes. Het snaveltje is een driehoekje borduren, maar zou evt. ook met vilt/stof gemaakt kunnen worden.

19- Minderen: haak elke 3e en 4e vasten samen
20- de gehele toer in vasten.
Vul de uil nu op.

Afwerking: haak 7 lossen en een vaste in de 1e losse. Haak het hoofdje verder dicht met vasten. Dan 7lossen en een vaste in de 1e lossen. knip de draad af en werk af.

Vleugels:
Begin met 4 lossen en sluit met een hv om een ring te krijgen.
1- 4 v in de ring, 1 losse en vervolgens draai je het werk om (je kijkt nu tegen de achterkant aan)
2- 2 v in iedere v, 1 losse en vervolgens draai je het werk om
3- 2 v in de eerste v, 1 v in de volgende, 2, 1, 2, 1, 2, (dit is de laatste steek)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten