Welkom bij Happy Haakwerk

Bedankt voor het bezoeken van mijn blog! Ik ben niet erg handig, maar ik hoop dit wel te gaan worden, zodat ik mijn happy haakwerk met u kan delen.
Ik probeer met regelmaat wat patronen te publiceren, zodat u thuis zelf aan de slag kunt gaan.
Veel plezier op mijn blog en laat gerust een bericht achter!

maandag 2 april 2012

Tutorial/patroon roosjes

Tijdens mijn zoektocht naar patronen kwam ik bij 'Annemarieshaakblog.blogspot.com' terecht. Hier ontdekte ik het patroon van bovenstaande roosjes. Hartstikke leuk. Je kunt het als applicaties op kleding, tassen etc. gebruiken en ik heb er een aan een haarelastiek bevestigd.

Hieronder staat het patroon beschreven:

Patroon Roosje

Toer 1:
41 lossen

Toer 2:
1 stokje in de 4e steek. 2 lossen, 2 stokjes in dezelfde steek. Herhaal: *1 losse, 2 steken overslaan in de volgende steek: 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes.*
Aan het einde van de toer 1 losse en keer het werk.

Toer 3:
1 half vaste in de 2 losse opening. Haak 3 lossen en 6 stokjes in dezelfde opening. Herhaal: *1 vaste in de 1 losse opening, 7stokjes in de 2 lossen opening.*

Rol de roos op en naar dicht langs de lossenketting van de 1e toer. Desgewenst kun je nog blaadjes haken en deze aan de roos bevestigen.

Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten